toamna de la fereastra

…dimineata cu iz de miez de toamna… zorii violacii mi se-agata umezi de plete tragand cu ochiul la visele nevisate prinse indaratnic de gene… aburii fierbinti ai cafelei incetoseaza geamul apoi se strecoara abil pe langa el amestecand aroma de scortisoara cu parfumul toamnei… imi sprijin coatele de pervaz si privesc in zare… a ramas pe cer urma Lunii de-azi noapte, tocita intr-o parte de vise, plimbandu-se sprijinita in steaua ce-o insoteste intotdeauna ca un toiag… paleste in fata zorilor, ii saruta parinteste pe frunte si se retrage in iatacurile noptii…
… e sambata, dar Cerul nu se sinchiseste, isi intinde de colo pana colo cearseafurile albastrite, usor cenusii de-atata purtat, arunca peste ele cativa nori si-i pune la treaba… sufla un vanticel racoros ca sa-i urneasca din impietrirea lor somnoroasa… o sa ploua curand… si-o sa fie vant, poate chiar furtuna… copacii se zgribulesc strangandu-si pe langa ei urma de frunze ce le-a mai ramas si privesc cu tristete spre toamna sleampata ce umbla pe strazi imbracata in zdrentele verii… i s-au agatat de poale legume coapte de cand umbla pe campii si pe umeri poarta poveri de struguri parfumati… inca se mai crede doamna, toata saptamana glasuri firave de copii i-au inganat „doamna, doamna harnica”… se trezeste soarele… nu, n-o sa ploua inca… doar e sambata… sorb din cafea si dintr-o data mi se face pofta de-o tigara… zambesc gandului meu dojenindu-l, n-am fumat niciodata, de unde mi-o fi venit pofta asta? … ma ridic si-mi intind lenes gandurile, inspir adanc aerul incarcat de nebunia toamnei zalude si-mi deschid ferestrele sufletului… o sa-l las sa colinde de mana cu toamna, azi sunt ocupata sa strivesc intre palme rodul viei si sa-i sorb gustul dulce-amarui…

Acest articol a fost publicat în Uncategorized și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la toamna de la fereastra

  1. melanietoulouse spune:

    @” n-am fumat niciodata…” – nici eu… stranie coincidentza… se pare ca fumatorii sunt fiintze „zlabe”, desi Gaisbourg afirma ca „D-zeu e fumator de havane”(trabuce)…🙂 2 monstri-sacri: Serge(RIP) & Caherine Deneuve:

    Apreciază

  2. fatadefragi spune:

    …acum imi explic de ce am avut pofta sa fumez…🙂 fiecare dintre noi avem uneori slabiciuni…
    si fumatul poate fi dumnezeiesc?…avand in vedere ca n-am avut havane la indemana nu m-am lasat prada poftei…🙂

    Apreciază

Lasă un răspuns

